Hochschule Düsseldorf
University of Applied Sciences
Fachbereich Elektro- & Informationstechnik
Faculty of Electrical Engineering & Information Technology

​​2015

​S. Thewes, M. Lange-Hegemann, C. Reuber, R. Beck: Advanced Gaussian Process Modeling Techniques. In: 8th Conference Design of Experiments (DoE) in Engine Development, Berlin, 11.-12. Juni 2015

​R. Beck, M. Werle, H. Ligtelijn, T. Hülshorst, H. Wegner, A. Nase, M. Nakagawa: CITY-e – Connected Intelligence for Mobility and Society in Europe. In: 1. Internationale ATZ-Fachtagung Fahrerassistenzsysteme, Frankfurt am Main, 28.-29. April 2015


2014

​R. Beck, C. Wirtz, L. Posdena, M. Kötter, M. Netterscheid, D. Kortenoeven: Efficient verification of OBD calibration by electrical manipulation of actuator and sensor signals using the TOPexpert ASM box. In: 6th Conference on Simulation and Testing, Berlin, 15.-16. Mai 2014


2013

R. Beck, M. Krause, B. Kinoo: Automation - the key for an efficiency increase in vehicle calibration. In: 5th International Symposium on Development Methodology, Wiesbaden, 22.-23. Oktober 2013

J. von R​ango, T. Schnorbus, H. Kwee, R. Beck, B. Kinoo: Comparison of different approaches for global modeling of combustion engines. In: 7. Tagung Design of Experiments (DoE) in der Motorenentwicklung - Methoden für die Fahrzeugentwicklung, Berlin, 18.-19. Juni 2013


2012

R. Beck, B. Kin​​oo, T. Flecke, L. Henning, H. Kwee, T. Körfer: Applikationsmethodik zur integrierten Optimierung von Roh- und Tailpipe-Emissionen von Dieselmotoren. In: Tagung Elektronisches Management von Fahrzeugantrieben, Frankfurt, 24.-25. Oktober 2012

H. Nanjundaswamy, A. Mayer, D. Tomazic, R. Beck, B. Kinoo, M. Krause, T. Sentis, S. Pischinger: DoE Methodology for Drivability Calibration. In: 2nd U.S. Conference Design of Experiments (DoE) in Vehicle and Engine Development, Northville, 13. September 2012

T. Sentis, M. Krause, R. Thomas, B. Kinoo, R. Beck, S. Pischinger: Efficient Governor Calibration using FEV’s Tailor-Made Governor Design Tool. In: 1st International Conference on Powertrain Modelling & Control, Bradford, 4.-6. September 2012

B. Kinoo, R. Beck, T. Flecke, L. Henn​ing, T. Körfer, A. Schlosser: Cost Effective and Efficient Simultaneous Optimization of Raw and Tailpipe Emissions of Diesel Engines using FEV's TOPexpert tool chain. In: 2012 JSAE Annual Congress, Yokohama, 23.-25. Mai 2012

T. Schnorbus, J. Schaub, Y. Hu, R. Beck, A.​​ Kolbeck, T. Körfer: Reduction of emission varianceby intelligent air path control. In: 12. Internationales Stuttgarter Symposium Automobil- und Motorentechnik, Stuttgart, 13.-14. März 2012


2011

B. Kinoo, T. Fl​ecke, A. Schloßer, R. Beck, L. Henning, T. Körfer: Gleichzeitige Optimierung der Roh- und Tailpipe-Emissionen mittels FEV TOPexpert. In: 13. MTZ-Fachtagung Virtual Powertrain Creation, München, 8.-9. Dezember 2011

R. Beck, B. Kin​​oo, G. Haverkort, A. Schloßer, M. Krause, Th. Sentis: Tool Supported Drivability Calibration. In: 4th International Symposium on Development Methodology, Wiesbaden, 8.-9. November 2011

R. Beck: Prädiktives Energi​emanagement von Hybridfahrzeugen. Fortschritt-Berichte VDI, Reihe 8, Nr. 1193, VDI-Verlag, Düsseldorf, 2011

M. Krause, G. Haverkort, R.​ Beck: Werkzeuge und Methoden zur effizienten Getriebeapplikation. In: ATZ extra: Automotive Engineering Partners, April 2011, S. 58-62

2009

P. D​rews, K. Hoffmann, R. Beck, R. Gasper, A. Vanegas, C. Felsch, N. Peters, D. Abel: Fast Model Predictive Control for the Air Path of a Turbocharged Diesel Engine. In: Proceedings of the European Control Conference 2009 - ECC’09, Budapest, 23.-26. August 2009

R. Gasper, R. Beck, P. Drews, D. Abel: Feedforward Control of a Parallel Hybrid Launch Clutch. In: Proceedings of the European Control Conference 2009 - ECC’09, Budapest, 23.-26. August 2009

R. Gasper, R. Beck, D. Abel: Feedforward Control of a Parallel Hybrid Launch Clutch. In: 7. IAV-Symposium Steuerungssysteme für den Antriebsstrang von Kraftfahrzeugen, Berlin, 18.-19. Juni 2009

R. Gasper, R. Beck, D. Abel: Vorsteuerungse​ntwurf für den Antriebsstrang eines Parallel-Hybriden. In: Mechatronik 2009, Komplexität beherrschen, Methoden und Lösungen aus der Praxis für die Praxis, Wiesloch, 12.-13. Mai 2009


2008

F. Heßeler, R. Beck, D. Abel, J. Piewek, C. Nöthen, H.-G. Nitzke: Simulation eines Dieselluftpfades mit zwei Abgasrückführstrecken in Dymola. In: 4. ASIM Workshop, Wismar, 2008

S. Saenger, K. Neis​s, R. Beck, D. Abel: Modellbasierte Regelungsmethodik in einem mehrfach leistungsverzweigten Hybridgetriebe angewandt auf dynamische Schalt- und Anfahrmanöver. Der Kane-Ansatz und die Optimale Regelung. In: AUTOREG 2008 - Steuerung und Regelung von Fahrzeugen und Motoren. 4. Fachtagung, Baden-Baden, 12.-13. Februar 2008


2007

S. Saenger, K. Neiß, R. Beck, D. Abel: Optimal Clutch Control Applied to a Hybrid Electric Variable Transmission with Kane Equations. In: 5th IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, Aptos, 20.-22. August 2007

R. Beck, A. Bollig, D. Abel: Comparison of two Real-Time Predictive Strategies for the Optimal Energy Management of a Hybrid Electric Vehicle. In: Oil & Gas Science and Technology, Vol. 62 (2007), No. 4, S. 635-643

R. Bec​k, S. Saenger, A. Bollig, K. Neiß: Robuste Modellprädiktive Regelung für Hybridgetriebe. In: at-Automatisierungstechnik 55 (2007), Heft 7, S. 360-367


2006

R. Beck, A​. Bollig, D. Abel: Echtzeitstrategien zum Prädiktiven Optimalen Energiemanagement in Hybridfahrzeugen. In: Tagung Innovative Fahrzeugantriebe, Dresden, 9.-10. November 2006

R. Beck, A. Bollig, D. Abel: Co​mparison of two Real-Time Predictive Strategies for the Optimal Energy Management of a Hybrid Electric Vehicle. In: Proc. of E-COSM – Rencontres Scientifiques de l’IFP, Paris, 2.-4. Oktober 2006

R. Beck, A. Bollig, D. Abel: Prozess- und Nahtfolgeregelung. In: Pfeifer, T.; Schmitt, R. (Hrsg.): Autonome Produktionszellen - Komplexe Produktionsprozesse flexibel automatisieren. Springer Verlag, Berlin, 2006

R. Beck, K. Hoffmann, A. Bollig, ​D. Abel, S. Saenger, H. Braun, T. Scholt, K. Neiss: Robuste Modellprädiktive Kupplungsregelung für ein Hybridfahrzeug. In: Steuerung und Regelung von Fahrzeugen und Motoren - AUTOREG 2006, Wiesloch, 7.-8. März 2006


2005

R. Beck, S. Saenger, F. Richert, A. Bollig, K. Neiß, T. Scholt, K.-E. Noreikat, D. Abel: Model Predictive Control of a Parallel Hybrid Vehicle Drivetrain. In: Proceedings of the CDC-ECC'05, Sevilla, 12.-15. Dezember 2005

S. Saenger, T. Baysal, H. Braun, K. Neiss, R. Beck, A. Bollig, D. Abel: Optimal Mode Shifting and Launch Control in a Hybrid Transmission. In: 4th International CTI-Symposium Innovative Automotive Transmissions, Berlin, 5.-8. Dezember 2005

S. Saenger, S. Scholt, K. Neiß, K.-E. Noreikat, R. Beck, A. Bollig, D. Abel: Aktive Schaltung in einem Hybridfahrzeug. In: 14. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik, Aachen, 5.-6. Oktober 2005

Bollig, S. Mann, R. Beck, S. Kaierle: Einsatz optischer Technologien zur Regelung des Laserstrahlschweißprozesses. In: at-Automatisierungstechnik 53 (2005), Heft 10, S. 513-521